Push Up Board Voor Meer Kracht & Spiermassa

Het push-up board is de laatste jaren een echte hype geworden. Steeds meer mensen schaffen er eentje aan om thuis te trainen.

Kun je hiermee werkelijk een sterker en gespierder (boven)lichaam trainen?

In dit artikel kom je erachter voor wie de opdruk plank geschikt is. Ook bekijk je direct de beste opdrukborden, zodat je zonder twijfel de beste koopt.

Waarom een push-up board?

De kans is groot dat je al enigszins een goed idee hebt van wat dit apparaat nou eigenlijk is..

Eigenlijk is het een vrij simpele tool, namelijk een plank met een aantal gaten erin.

In deze gaten kun je vervolgens de opdruksteunen bevestigen. Zodra deze vastzitten kun je jezelf opdrukken. Maar ook kun je er andere oefeningen mee doen, als er bijvoorbeeld weerstandsbanden bij zitten.

Het mooie van deze plank is dat je de opdruksteunen er in verschillende standen in kunt doen. Zo kan je dus bijvoorbeeld opdrukken met een smalle stand van je handen, of juist met je handen ver van elkaar vandaan.

Hierdoor train je jouw schouders en borstspieren dus vanuit alle mogelijke hoeken, wat zorgt voor een grotere trainingsprikkel en dus m茅茅r spiergroei.

Maar ook je schouderspieren en triceps worden flink versterkt met het opdrukken. Bovendien worden zelfs je biceps en buikspieren aangesproken als je met een opdrukbord traint.

Een handig en multifunctioneel trainingsmaatje dus..

De 5 allergrootste voordelen

Goed, je traint je versterkt dus verschillende spiergroepen en laat deze groeien.

Maar blijft het daarbij?

Nee, een opdrukbord biedt jou namelijk n贸g meer voordelen! Laten we de 5 grootste even doornemen..

1. Geen last meer van je polsen 馃憤

Heb jij geregeld last van je polsen tijdens het opdrukken? Je bent dan niet de enige. Dit is helaas een veelvoorkomende klacht.

Opdruksteunen zijn hiervoor de ideale oplossing. Een board met steunen is n贸g beter, omdat de steunen dan zo stabiel als mogelijk staan.

Je polsen bevinden zich tijdens het opdrukken met een board niet meer in een gevaarlijke positie, maar blijven haaks op je onderarmen staan.

2. Thuis trainen 馃憤

Je hoeft echt niet per se naar de gym om een sterk, gespierd en gezond lichaam te ontwikkelen. Ook thuis krijg je dit prima voor elkaar.

Een voorwaarde is dan wel dat je over het juiste materiaal beschikt, anders wordt het lastig. Omdat een complete homegym maken een grote investering is, houdt dit veel mensen tegen.

Bovendien heb je er behoorlijk wat ruimte voor nodig..

Maar wat als ik je vertel dat het ook anders kan?

Dat je met 茅茅n eenvoudige tool je hele bovenlichaam effectief thuis traint. En dat wanneer jij maar wilt.

3. Of buiten.. 馃憤

opdrukplank_binnen_en_buiten

Zo’n opdruk plank is lekker licht. Het weegt meestal nog geen kilo. Je pakt ‘m dus makkelijk met 1 hand op en legt ‘m neer waar je maar wilt.

Is het buiten mooi weer en wil je eens genieten van de frisse buitenlucht en het zonnetje? Dan neem je ‘m gewoon mee naar buiten en doe je daar je workout!

4. Makkelijk, veelzijdig en compact 馃憤

Hij is dus lekker licht en ook heel compact. Zeker als je ook nog eens een opvouwbare push-up board hebt. Deze neem je dan gemakkelijk mee in je hand of in een tas.

5. Zijn er ook nadelen te bedenken?

Ik kan eigenlijk niet echt grote nadelen bedenken van deze tool. Natuurlijk is het een vrij simpel apparaat, het is dan ook niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een bankdruk set.

Maar maakt dat ‘m minder functioneel? Zeker niet. Je traint je lichaam zo effectief als mogelijk met je eigen lichaamsgwicht.

Mogelijk is het wel een minpunt dat het wat meer kost dan losse opdruksteunen. Daarentegen biedt het board je weer veel meer voordelen, waardoor de ietwat hogere prijs goed te begrijpen is.

Wie zou een push-up board moeten gebruiken?

Voor wie is zo’n plank om push-ups op te maken een ideale keus?

Het is in de eerste instantie uiteraard geschikt voor iedereen die graag meer kracht in de armen, schouders en borstspieren wilt opbouwen. Ook als je meer spiermassa wilt biedt het voor jou een mooie uitkomst.

Als je het mij zou vragen, is dit board ideaal als je liever thuis traint dan in de sportschool. Maar ook voor bijvoorbeeld op reis is het super handig..

Mijn ervaringen met het opdrukbord

Dat is dan ook waar ik deze handige plank in de eerste instantie voor kocht. Ik ging 2 weken naar Ibiza en wist niet zeker of er een gym in de buurt zat van mijn hotel..

Ja, op vakantie moet je inderdaad rusten.. Maar dat betekent niet dat je helem谩谩l niets moet doen. Ik vind het namelijk heerlijk om te trainen en het helpt mij te ontspannen.

Daarom wou ik iets meenemen waarmee ik een complete workout kon doen. Iets compacts.

Ik kwam al gauw bij het opdrukbord terecht. Ik koos voor een inklapbaar model m茅t weerstandsbanden, zodat ik letterlijk mijn hele lichaam kon trainen.

push_up_board_inklapbaar

Alleen het trainen van je benen is iets minder ideaal, maar daarvoor kun je gewoon squats maken. Dat kan bijvoorbeeld met een weerstandsband voor extra uitdaging.

Uiteindelijk ging ik dus op reis met een push-up board en een weerstandsband. Ik moet zeggen dat ik hier gewoon alles mee kon doen wat ik wou. Mijn kracht en spiermassa bleef dus ongedeerd gedurende mijn vakantie.

Wat voor resultaten kan ik halen?

Zoals reeds bekend is het belangrijk dat je consistent traint en goed eet om goede resultaten te behalen.

Maar op de juiste manier trainen is ook heel belangrijk. Als je zomaar wat doet heeft het vaak weinig nut.

Omdat er op een push-up board staat aangegeven op welke positie je de opdruksteunen moet bevestigen voor welk trainingsdoel, is het ook voor beginners erg geschikt.

Bovendien kun je veilig trainen, waardoor de kans op blessures enorm afneemt.

Dit alles schept de ideale omstandigheden om een grote brede borstkas met ronde schouders te ontwikkelen.

Ik ben zelf zeker geen beginner. Normaal gesproken trainde ik in de gym en deed ik vooral bankdrukken voor de borstspieren.

Maar nadat ik een aantal weken het push-up board een kans gaf, merkte ik dat mijn kracht toenam.

Je borstspieren moeten hard werken tijdens het trainen met dit board. Dat zorgt voor een grote prikkel op je spieren, waardoor ze groeien.

Je kunt daarom een flinke toename in kracht ontwikkelen, mits je de plank consistent gebruikt.

Ook kan je flink veel meer spiermassa verwachten. Natuurlijk moet je daar 贸贸k goed voor eten, maar dat mag voor zich spreken.

Dit zijn de beste push-up boards voor een sterker bovenlichaam

Grote kans dat je het al gemerkt hebt. Het aanbod push-up boards is groot.

Ook lijkt er niet veel verschil tussen de verschillende soorten te zitten, wat het kiezen lastig maakt.

Ik zocht daarom voor je uit welke je het beste kunt kiezen om thuis veilig een sterker en gespierder lichaam te trainen.

Push Up Bord XL

push_up_board_xl

Ik geef eerlijk toe dat dit inderdaad niet het meest compacte push-up board is. Mocht je ‘m dus bijvoorbeeld willen meenemen op reis, dan is het formaat niet ideaal.

Hij is bijna 1 meter lang en ook niet inklapbaar. Wat dit XL bord dan toch zo goed maakt? Nou, vanwege het formaat heeft het mega veel verschillende posities om uit te kiezen.

Je kan jouw arm- en borstspieren dus echt vanuit elke mogelijke hoek aanpakken. Ook is hij heel stabiel, waardoor je niet wegglijdt tijdens het opdrukken.

Wat verder leuk is, is dat je er een gratis springtouw en weerstandsbanden bij krijgt. Met de weerstandsbanden kun je bijvoorbeeld je benen goed aanpakken. En met het springtouw doe je de nodige cardio.

Met deze set haal je daarom een super veelzijdig pakket in huis om jezelf mega fit te trainen.


A&K 2in1 Push up Bord met Grips

a&k_2in1_push_up_bord_met_grips

Dit super stevige bord heeft een maximale draaglast van 120 kg. Indrukwekkend voor zo’n compacte trainingstool van plastic.

Veiligheid staan dan ook hoog in het vaandel bij dit model. Aan de onderkant zitten bijvoorbeeld de speciale anti-slip pootjes, welke ervoor zorgen dat hij gegarandeerd nergens heen gaat.

Maar ook op de handvaten zit een goed profiel voor maximale grip. Hierdoor kun je net die paar extra herhalingen eruit persen, die leiden tot het gewenste resultaat!

Hij is geschikt voor elke ondergrond. Dus ook als je bijvoorbeeld binnenshuis op het tapijt wilt trainen, is dat geen enkel probleem.

De bord heeft speciale haakjes eraan zitten om de weerstandsbanden eraan te bevestigen, welke je er trouwens gratis bij krijgt.


BeFit Push Up Board

befit_push_up_board

Vind jij het belangrijk om comfortabel te trainen? Dan gaat dit bord je waarschijnlijk goed bevallen. Het beschikt namelijk over opdruksteunen die ergonomisch gevormd zijn naar jouw handen.

Dit maakt het niet alleen fijner trainen, maar je kunt ook nog eens gerichter en veiliger trainen.

Het bord maakt het mogelijk om push-ups te doen in maar liefst 11 verschillende posities. Je kunt je spieren dus keer op keer blijven verrassen, zodat je constant blijven groeien en steeds sterker wordt.

Ook hier krijg je wederom een gratis springtouw bij, wat toch weer leuk is meegenomen.


Oefeningen met de opdrukplank

Met dit handige bord kun je veel verschillende oefeningen doen. Uiteraard is het voornamelijk geschikt voor push-ups.

Je moet dan denken aan:

  1. push-ups met brede grip
  2. smalle grip
  3. diamond push-ups
  4. bicep push-ups
  5. incline en decline push-ups

De mogelijkheden zijn eigenlijk ontelbaar groot.

Als je een weerstandsband hebt kun je n贸g veel meer doen. Denk bijvoorbeeld aan back rows, om sterkere rugspieren te kweken.

Schema

Zoals je waarschijnlijk weet is rust heel belangrijk voor spiergroei.

Voor de beste resultaten kun het beste met een push-up board schema werken. Bij de meeste schema’s zit er een verstandige opbouw in, zodat je overbelasting voorkomt.

Een goed schema kan al zo simpel zijn als iedere dag 茅茅n push-up meer doen dan de dag daarvoor.

Maar ook kun je een schema voor 2, 3 of 4 dagen in de week volgen. De opties zijn oneindig groot. Bij sommige opdrukborden krijg je er zelfs een gratis schema bij.

Hier moet je op letten

Om het beste push-up board te vinden, dien je vooral te kijken naar de veiligheid en het aantal posities van de opdruksteunen.

Het aantal posities van de steunen zegt jou alles over de trainingsmogelijkheden. Hoe meer posities namelijk mogelijk zijn, hoe specifieker jij kunt trainen.

Qua veiligheid is de grip belangrijk. Zowel de grip op het handvat van de steunen, als de grip op de vloer.

Wat verder handig is, is als je ook direct een weerstandsband bij je aankoop krijgt. Ook iets anders extra’s zoals bijvoorbeeld een schema is dus handig.

Ten slotte is het handig als het bord inklapbaar is, maar dit is geen must. Dit is vooral gewenst als je ‘m wilt vervoeren.

De opdruksteunen op bol.com lijken allemaal erg op elkaar. Houd daarom goed rekening met deze punten en bekijk hier de beste deals.




Bekijk ook:

Dip steunen kopen

Plaats een reactie